Sona fort però sembla que és la
única manera que un negoci amb funció semipública a Espanya funcioni sense que
ningú hi posi traves.
Aquests dies veiem com la
inoperància dels organitzadors dels sistema de supervisió de documentació de l’aeroport
del Prat es porta al límit. Es creen llargues cues per passar pel control de
passaports. Fa temps que sabíem que a l’abril entrava en vigor una normativa
europea que obliga a una major supervisió de la documentació per entrar i
sortir dels països de la Unió. Fa temps, i tot i així hem ensopegat amb la inoperància. No es va preveure que
faltarien dispositius tant de màquines com de funcionaris.
Ahir es van reunir els
responsables, sis setmanes després, per poder afirmar que en un mes ho tindran
dominat. Les màquines extres les van encarregar per Barajas, ara en demanen més
i quan les tinguin ja les faran arribar. Tranquils. A la vegada, falta policia
nacional ja que tot i que en van enviar més al principi sembla que no es va
preveure que hi haurien tants vols al Prat... Qui fa aquestes previsions?
Semblaria que l’aeroport té uns fluxos de vols i passatges prou constants i
calculats per saber què passarà amb molts mesos d’antelació, no?
Potser cal buscar la resposta en
les poques ganes que es mantenen des de fa temps en no deixar créixer
l’aeroport del Prat. Són conegudes les pressions rebudes per les companyies
aèries per derivar els vols internacionals a Barajas. Trobem un exemple més en
la poca dedicació de personal i màquines rebuda al Prat aquestes setmanes. Heu
llegit a algun lloc que hi hagi queixes a Barajas d’una sola cua?
A mi em fa gràcia que les
persones responsables surtin a la ràdio espanyola i diguin que el problema es
troba en la poca previsió dels passatgers, que arriben amb poc temps i tots
alhora. I es queda tan tranquil. De fet, per estar més tranquil, ni ell ni la
directora de l’aeroport donen explicacions a ningú d’aquí (Generalitat,
Ajuntament, etc), fan les seves reunions privades i amaguen el cap sota l’ala.
Tot normal.
Com he començat dient, potser res
d’això passaria si l’aeroport fos privatitzat i comprat a bon preu per
Florentino Perez. Amb ell els problemes es solucionen més ràpid, les
adjudicacions són amb concurs públic amb pocs oferents i tot rutlla. Es
multipliquen els pans i els peixos (de fet per tres, com amb el cas Castor) amb
facilitat.
En setmanes com aquestes és quan
cal pensar que tenim sort que la AP-7, que recorre tot el país, no s’acabi a
Tarragona o Lleida i continuï cap a Saragossa, València i França, sinó seria el
següent objectiu de cues.
Publicat al Diari del Vallès el 19 de maig de 2017
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada